Проучване на Института за изследване на журналистиката на Ройтерс към Оксфордския университет показва, че в медиен план банковите институции са преминали през кризата сравнително спокойно, тъй като не са били критикувани от медиите, въпреки огромните мащаби на финансовата криза.
Изследването отчита и анализира отразяването на банковите и финансовите сектори във Великобритания, Германия, Италия и Франция от 2007 до 2013 г. от основните медии.
Прегледани са общо 140 000 статии, а резултатите показват, че само в 25% от тях се съдържа "негативен" поглед към банковия сектор, като същият процент статии съдържат положителен поглед, а останалите са преценени като неутрални.
С 20% от информацията, идваща директно от банките, германските медии се оказват "най-послушните". Следват ги медиите във Франция – със 17%.