Геодезия

Министър Николай Нанков: В София отвори врати нов офис за кадастрални услуги, другата седмица отваряме втори

Ще се преустанови изискването на документи от граждани и бизнеса за провежданите административни производства на общини, касаещи кадастъра

Изнесено работно място за предоставяне на кадастрални услуги на граждани работи от днес в Направление Архитектура и градоустройство към Столична община, намиращо се на ул. „Сердика“ № 5. Двама служители вече приемат заявленията за предоставяне на услуги. До края на следващата седмица изнесен офис ще заработи и на ул. „Кракра“ № 3 в София. Това съобщи на пресконференция министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Заедно със заместник-министър Валентин Йовев и директора на Агенцията по геодезия, картография и кадастър инж. Михаил Киров бяха представени предприетите мерки за намаляване на административната тежест.

Министър Нанков подчерта, че агенцията е административният орган от структурата на МРРБ, предоставящ най-много административни услуги за граждани. Общата цел на правителството е да облекчи режимите, така че гражданите да получават по-качествено, по-бързо и по-достъпни услуги, подчерта той. В понеделник, според определения срок, на министър-председателя Бойко Борисов и вицепремиера Томислав Дончев ще бъде представен анализ за това как ще бъдат облекчени услугите и в останалите ресори на МРРБ като времетраене, синхронизация и възможност за получаване по електронен път, съобщи още министърът.

Изготвили сме електронна кадастрална карта, която е безплатна за потребителите. Това каза на пресконференция министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков във връзка с предприетите мерки за намаляване на административната тежест за гражданите при предоставянето на кадастрални услуги. „Услугите, предоставяни по електронен път са с до 30% по-евтини от нормалните, от тези, които плащаме на гише. От 26-ти започваме обучение между кадастърни служби, службите по земеделие“, посочи Нанков. По думите му е обща цел на правителството да облекчи тези режийни, да осигури на гражданите по-качествена, по-достъпна и по-бърза услуга. „Проблемът със Столичната община и с обслужването на гражданите в София е породен от много фактори. Те са комплексни. Има само един офис за обслужване на клиенти на ул. „Мусала“. Неинформираността на гражданите за възможностите на Агенцията за електронни услуги и стигнем до там , че много ведомства не изискват електронни документи и не ги признават, а искат да бъдат на хартия. Това обуславя струпването на хора по гишетата“, коментира Нанков. Според него кадастърът е основната институция, предоставяща административни услуги на българските граждани. „Днес, в 8:30 заработи нова приемна в София на ул. „Сердика“ №5. Другата седмица ще отворим и втори фронтофис, отново в централната градска част, за обслужване на клиенти“, съобщи Нанков. Изнесени работни места има в общините „Нови Искър“, „Подуяне“, „Люлин“, „Надежда“ и „Илинден“.

Според министърът най-чести сблъсъци на граждани с гишета стават точно във връзка със скиците. „Една от грешките на Министерството е че малко се е говорило за услугите, които гражданите биха могли да получат по електронен път“, коментира той. „Много пъти са задавали въпроса за акуратността на кадастралната карата. Предоставихме безплатна услуга по нанасяне на настъпили промени по кадастралната карта. Става въпрос основно за собствеността на апартаментите, които до скоро не влизаха в кадастралната карта“, съобщи Нанков. Той посочи, че в най-натоварената служба, която е в София, на годишна база постъпват около 70 хиляди заявления за всички услуги. „От тях малко над 6000 са заявленията по електронен път. Няма и 10%. От началото на 2017 г. до 1 юни имаме 30 000 заявления за предоставяне на кадастрални услуги“, каза той. Според него Българинът трябва във времето да се убеди в благонадеждността на електронната услуга, като това ще намали разходите и корупционния натиск.

Автор

Geomedia Magazine




От категорията
Гео-портал на минестерството на отбраната

Contact Us