Мексико, Париж, Мадрид и Атина поеха ангажимента да спрат дизеловите автомобили до 2025 г., предаде Асошиейтед прес.
Споразумението бе оповестено по-рано тази седмица на срещата на инициативата Си 40 (C40), която обединява някои от най-големите градове в света зад каузата да намалят въглеродните емисии.
Премахването на дизеловите автомобили бе цел, която кметът на френската столица Ан Идалго си постави, когато пое поста през 2014 г. Тогава тя даде за пример Токио. За Франция това е голям обрат, след като преди повече 20 години правителството определи дизела като бъдещето на градската мобилност и го подкрепи, припомни Идалго.
Сега, признавайки, че частиците, отделяни при изгарянето на дизела, могат да причинят сериозни здравословни проблеми, кметицата призова правителствата по света отново да окажат влияние върху производителите.
В Париж има 2500 смъртни случая годишно, свързвани със замърсяването на въздуха, подчерта Идалго.
Кметът на Мексико Мигел Анхел Мансера заяви, че дизеловите автобуси в града поетапно ще бъдат спрени от движение и заменени с алтернативи. Като цяло автобусната система ще бъде заменена от хибридни преводни средства, а в последствие в града ще се появи и първото електрическо трасе.
Същевременно Европейската агенция за околна среда (ЕАОС) обяви, че въпреки лекото увеличение на потреблението на енергия, отчетено за 2015 г., страните от ЕС са намалили енергийния разход през последните години и все повече използват възобновяеми източници. Целта е до 2020 г. 20% от енергийното потребление в ЕС да се осигуряват от възобновяеми източници.
Въпреки добрите новини Европейският съюз ще предприеме действия срещу седемте страни, сред които Германия и Великобритания, тъй като не са спазили разпоредбите за отделяните вредни емисии при автомобилите.
Скандалът с манипулираните данни за отделяните вредни газове при дизеловите автомобили на Фолксваген събуди подозрение към действията на сектора.
Година след като американските власти разкриха, че Фолксваген е използвал софтуер, за да влияе върху резултатите от тестовете за отделяни вредни газове, представители на ЕС посочват, че много страни, повлияни от значимостта на сектора, който дава работа на около 12 милиона души в Евросъюза, са предпазили автомобилостроителите от санкции, каквито някои от тях понесоха в САЩ.
Според източници от ЕС, запознати с въпроса, представители на ЕС обвиняват страните, че не са наложили глоби, за да спрат манипулациите на емисиите.
Германия и Великобритания са изправени пред процедура за нарушаване на европейските правила за тестване и одобрение на новите модели на Фолксваген.