Софийското метро е една от гордостите на българската пътна инфраструктура, изграждана със средства на европейските фондове. Такава е оценката на ръководителя за България на дирекция „Регионална политика“ в европейската комисия Карстен Расмусен. Той смята, че тук има добра организация, спазване на сроковете, добре подбрани дизайн и материали“. Освен метрото се строят и четири магистрали и две основни жп линии, коментира още еврочиновникът.
След тримесечни обсъждания трасето на третия метродиаметър в София е вече известно, обяви шефът на „Метрополитен“ ЕАД Стоян Братоев. Линията ще започва от бул. „Ботевградско шосе“ и ще завършва в „Овча купел“. Обявена е процедура за избор на изпълнител на отсечката до Летище София. Дългата общо 15,5 км линия на този лъч от метрото ще започва от бул. „Ботевградско шосе“. Планът предвижда то да продължава над земята по булевард „Владимир Вазов“. Там ще бъде и първата му метростанция, а след нея високоскоростната железница ще се движи отново подземно към центъра на София по булевард „Мадрид“, Военна академия „Г.С. Раковски“, Софийския университет „Свети Климент Охридски“, където ще се пресичат трите метродиаметъра, кръстовището на бул. „Патриарх Евтимий“ и „Васил Левски“, на „Патриарх Евтимий“ и НДК, кръстовището на улиците „Георги Софийски“ и „Пенчо Славейков“, булевард „Иван Гешов“, улица „Кюстендил“ и ще продължава към улица „Житница“. Там ще започва следващият открит участък, който ще минава по улица „Обиколна“, през бул. „Овча Купел“ и ще завършва в жп линията София-Перник. Предвижда се изграждането на общо 18 метростанции по трасето, като 8,4 км ще минават над земята, а останалите 7,1 км – под нея. Предвижданията са по тази линия на метрото да се возят 162 000 души на ден.