Новини

Фейсбук умря, да живее Мета!

Американската компания Facebook променя името си на Meta с цел това да отразява виждането й за бъдещето. Това съобщи нейният основател Марк Зукърбърг по време на онлайн презентация на живо в официалния си профил във Facebook.

„Сега се наричаме Meta“, каза Зукърбърг, който очаква социалната мрежа в новата си версия да достигне един милиард души през следващите 10 години.

По думите му, Мета ще бъде място, където хората да могат да взаимодействат, работят и създават продукти и съдържание. Зукърбърг се надява, че това ще бъде нова екосистема, създаваща „милиони“ работни места за творци.

Слухове или истина: Facebook планира да си смени името

Новото название на компанията майка ще представя по-добре всичките й дейности, но името на различните мрежи ще остане непроменено. „Нашите приложения и техните имена и марки не се променят“, добави той.

enlightenedЕдноименното приложение също ще запази името си Facebook.

Според скептиците преименуването на компанията изглежда е опит да се измести вниманието от т.нар. Facebook документи – изтекли в медиите материали, разкриващи как компанията е пренебрегвала вътрешни доклади и предупреждения за вредите, нанесени или усилени от нейната социална мрежа по света.

Съобщението за новото име беше направено в момент, когато Facebook преживява екзистенциална криза. След направените разкрития компанията е подложена на внимателно наблюдение от законодателни и регулаторни органи в много държави.

Обяснявайки решението за промяната, Зукърбърг каза, че името Facebook вече не отразява всичко, което прави компанията. Освен своята основна социална мрежа тя сега включва Instagram, Messenger и други платформи.

„Оттук нататък първи приоритет ни е метавселената, не Facebook. След време няма да има нужда да сте във Facebook, за да използвате другите ни услуги. Думата „мета“ идва от старогръцки и значи „след, отвъд“. За мен това символизира, че винаги има какво още да се построи. Винаги има следваща глава в историята. За нас това е история, започнала в общежитие, прераснала отвъд това, което можем да си представим“, каза създателят на социална мрежа.

Според него новата марка ще отразява фокусирането на компанията към метавселената, където човек ще изостави екраните и ще изпита ефекта от присъствието си във виртуалната реалност.

„Научихме много от борбата със социалните проблеми и живота под затворени платформи и сега е време да приложим всичко, което научихме за изграждането на следващия етап“, каза Зукърбърг.

Той заяви, че се гордее с постигнатото и сподели, че е развълнуван от това, което предстои:

„Движим се отвъд възможното днес, отвъд ограничението на екраните, отвъд ограниченията на разстоянието и физиката. Вървим към бъдеще, което е отвъд създаваното досега от която и да е компания – бъдеще, направено от всички нас.“

Author

Geomedia Magazine




От категорията
Гео-портал на минестерството на отбраната

Contact Us