Новини

Финландия премахва предметите в училище

Финландия преминава към по-цялостен (холистичен) метод, който ще премахне отделните предмети за сметка на по-всеобхващащи занятия.

Така нареченото Phenomenon-Based Learning (обучение, базирано на феномени), вместо да преподава отделни дисциплини, взима конкретно събитие и го разглежда от няколко гледни точки: икономическа, историческа, географска. Така учениците ще изучават няколко предмета едновременно, както и взаимовръзките им.

Ако вземем като събитие Европейският съюз, например, то може да засяга езици, икономика, история, география, политика. След това можем да разгледаме глобалното затопляне, което ще ни даде знания по физика, химия, математика.

Отношенията учител-ученик също ще се променят, защото децата може да се обучават и онлайн. Идеята е да се осъществява диалог повече, отколкото учителите да водят монолози. Структурата на обучение ще е по-малко йерархична и по-отборна. Учениците сами ще участват в планирането на уроците и изпитите.

{module [180]}

Автор

Geomedia Magazine




От категорията
Гео-портал на минестерството на отбраната

Contact Us