Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт (ГИОРТ) декларира, че не само подалият оставка от догодина арх. Петър Диков е проблем за градоустройството в столицата.
„Арх. Диков е отговорен за огромен брой проблеми на града и неадекватни проекти като „Трамвай Безумие”, кръстовищата на две нива на Лъвов мост, Семинарията, Телевизионната кула, проектирането на Гешов и България, премахването на Околовръстната железница на София, застрояването на „София ленд” и др. Специално внимание трябва да се отдели на почти двойното увеличение на броя автомобили в София за 10-те години на управление на Направление Архитектура и Градоустройство (НАГ) от страна на Диков. За същия период редица европейски градове намалиха автомобилите наполовина като Париж и Виена например”, посочват от ГИОРТ.
Необходима е цялостна реформа в градоустройството на столицата, казват от ГИОРТ и припомнят, че решенията на арх. Диков, поне формално, не са били еднолични. Всички те са взимани на Експертен съвет по устройство на територията, като заседанията не са били публични и граждани почти никога не можеше да присъстват, казват от инициативата.