Новини

МРРБ преговаря за скенер, който да проверява качеството на пътищата, вместо да копае проби

„Водим преговори за осигуряване на скенер от чужбина, за да можем да сканираме трасето на Северната скоростна тангента и да проверим състоянието на пътната настилка без да копаем. Не е разумно да разкопаем всички магистрали, за да направим проверки“. Тази добра новина бе съобщена от министъра на регионалното развитие в служебното правителство арх. Иван Шишков.

За използване на георадари отдавна настояват експертите от геодезическата общност.

„На Северната скоростно тангента на участък от 5 км има 63 кръпки с площ 7600 м, а на АМ „Хемус“ за 8,5 км кръпките са 235. На практика тези автомагистрали приличат на скъпи модерни дънки, които са с много кръпки и малко дупки“, подчерта той.

Министър Шишков засегна темата с обвиненията в публичното пространство, че за проверките са избрани конкретни места. „Няма как да знам къде е лоша и къде е добра пътната настилка.“

Арх. Шишков посочи, че след 7-8 години е логично да се прави текущ ремонт и ремонт на износващия слой на асфалта. Извън практиката на европейските страни е да се прави основен ремонт с намеса в земната основа, по начина, по който трябва да бъде направен у нас. Проверката на двата лота на АМ „Тракия“ – от Стара Загора до Нова Загора и от Нова Загора до Ямбол, са показали липси от 12 и 17 процента от асфалтовата настилка спрямо проекта. Те са в лошо състояние не само защото са натоварени. Участъкът от София до Яна на АМ „Хемус“ също е в лошо състояние. Проверките бяха направени с органите на МВР, защото аутобаните са с по-дълбоки проблеми от това, че движението ги амортизира. При  АМ „Марица“, където има и затворен участък, проверките са установили, че при 30 см асфалт по проект реално са 23 и 24 см, като на места е имало проблеми и със земната основа. Пропаданията, според мен, не са само поради недобро качество на строителството, но и поради пестенето на строителни материали. Проблемът с качеството на пътищата е в липсата на контрол от страна на възложителя и резултатите от пробите показват именно контрола, подчерта министър Шишков.

Автор

Geomedia Magazine




От категорията
Гео-портал на минестерството на отбраната

Contact Us