Новини

Пет варианта за разширяване на пътя през Кресна

Държавата разглежда пет варианта за трасе през Кресненското дефиле и най-важното е да изберем този, който ще гарантира възможно най-безопасното пътуване и преминаване, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. „ Трябва да спазим и всички законови мерки, както и да защитим околната среда, като не забравяме финансовата и икономическата точка на въпроса“, отбеляза министърът.

Той припомни, че ако до 2019 г. не започнем строителството на АМ „Струма“ в Кресненското дефиле, има риск да загубим безвъзмездното европейско финансиране за проекта и да се наложи той да бъде завършен със средства от бюджета.

От икономическа и екологична гледна точка най-оптимален е полуизточният вариант, обясни министър Нанков и посочи, че той предвижда запазване на съществуващото трасе в посока Гърция с уширение, рехабилитация и изправяне на завои и екологични мерки, които гарантират безопасността на животинските видове. В проекта е включено и изграждането на обходен път на Кресна, с което ще се обезопаси трафикът в града. В посока София движението ще бъде се изнесено от дефилето в източна посока. Ще бъдат осигурени пет пътни възела и 6 връзки между двете трасета и връзки с всички населени места, каза още Нанков. Според него тунел със сигурност няма и не трябва да се строи заради високата сеизмичност.

Целият трафик трябва да се изнесе извън Кресненското дефиле, правителството трябва да ни чуе, призовават екологът Андрей Ковачев и алпинистът Боян Петров, които преди година претърпяха тежки наранявания точно докато обследваха животинския и растителния свят в Кресна. Двамата, както и хиляди хора настояват дефилето да остане място за рафтинг, за екологичен туризъм, за местните хора. Те припомнят, че квадратен километър тук има над 3000 вида животни.

Автор

Geomedia Magazine




От категорията
Гео-портал на минестерството на отбраната

Contact Us