Новини

Пробиха алтернативно трасе заради свлачището на пътя Смолян-Мадан

Пробито е алтернативното трасе, което заобикаля свлачището, затворило главния път Смолян-Мадан в района на село Тикале. Това съобщи заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Валентин Йовев, който извърши оглед на място в събота. В инспекцията участваха и заместник-областните управители на Смолян Владимир Гърбелов и Андриян Петров, кметът на община Смолян Николай Мелемов, заместникът му инж. Марияна Цекова и Костадин Тотев – зам.-директор на ВиК – Смолян.

Строителството на новото обходно трасе върви с пълна сила. Работи се дори в събота и неделя при валежи от сняг в сложен горски терен“, коментира инж. Йовев. Той отбеляза, че в момента обходното трасе, което е дълго около 1 км, се уширява, заздравява се пътната основна, изграждат се системи за отводняване и обезопасителни съоръжения, за да може да поеме трафика на автомобили до 12 тона. Работи се и по самото свлачище, видя на място още зам.-министър Йовев. В момента специализирана техника изследва основата на свлачището и здравината на републиканския път под него. „Добрата новина е, че шосето в компрометирания участък не е засегнато от свлачищни процеси“, заяви заместник-регионалният министър. Направено е и пълно геоложко заснемане.

Според инж. Йовев на този етап не може да се предприемат действия по разчистване на падналите земни маси, защото при това преовлажняване има съществен риск от отцепване на нови скали и кал. „Евентуални нови срутвания, или разчиствания с взривове, може да доведат до падане на големи маси в корито на река Черна и да се образува стена, която да спре течението. Така ще имаме още един проблем с язовир, който да е проводник на голяма речна вълна“, коментира още инж. Йовев.  „Става дума за сериозно природно явление, което при всички случай е щяло да се случи, било е въпрос на време“, каза още той.

Заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството призова  за търпение жителите на засегнатите селища по трасето на главния път. „Въпрос на няколко дни е да пуснем движението по алтернативното трасе.  До тогава е добре да се преминава през определените обходни маршрути, защото риска за живота и здравето на човек е сериозен“, заяви той.

1fbf2cf8208b134834d1faef8680aa9f4 38446f4261326a2dad58bfb48bc9c87cc

{module [180]}

Автор

Geomedia Magazine




От категорията
Гео-портал на минестерството на отбраната

Contact Us