Мисли се и за тунел под Петрохан
Регионалното министерство започва финансово-икономически и геоложки проучвания за уширение с по още една лента на АМ „Тракия“ между София и Пловдив, съобщи през януари министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той обясни, че според данните от 2017 г. има увеличение с над 15 % на трафика, както по автомагистралите, така и по основните първокласни пътища. „АМ „Тракия“ е най-натоварена в участъка от София до Пловдив, като само на 22 декември, предпразнично, за денонощие там са преминали близо 35 000 автомобила, а общо за деня през всички изходи на София към магистрали са напуснали 80 000 автомобила“, подчерта министър Нанков и допълни, че през лятото по „Тракия“ има дни с двойно по-висок трафик.
Министърът отбеляза, че средствата за реализацията на проекта за удвояване на платната ще дойдат от тол системата.
2018 г. ще е годината на „Хемус“, като започне строителството на нови 36 кмилометра от северната магистрала – между Ябланица и Боаза и в участъка Белокопитово – Буховци. Паралелно върви и проектирането на още 50 км между Боаза и Велико Търново, като е съвсем реалистично до края на годината да се обяви процедура по избор на строител и за този участък. Ще бъдат завършени и нови 30 км от АМ „Струма“, като реално там ще остане само строителството на участъка в Кресненското дефиле. Предстои строежът и на тунел „Желеница“, където има забавяне от близо година, заради изчезналите през април 2017 г., по време на служебното правителство, тръжни документи.
Нанков подкрепи и строителството на тунел под прохода „Петрохан“, който да даде възможност за икономическо съживяване на Северозападна България. За момента обаче няма европейски средства за подобни съоръжения. Средствата от тол системата обаче ще дадат шанс и за реализация на този проект“, посочи министърът.
{module [180]}