През следващите месеци ще бъдат обявени обществени поръчки за строителството на 137 км от АМ „Хемус“. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков по време на посещението си в гр. Габрово. „През месец август стартират тръжните процедури за строителството на 52 километра от аутобана между п.в. „Боаза“ и разклона за Плевен и Ловеч, за да може през следващата година да започне и реалното строителство. През септември очакваме да бъде обявена и процедурата за още 85 км от АМ „Хемус“ – до Велико Търново“, обясни министърът.
Министър Нанков уточни, че през август стартира реалното строителство и на 16,2 км от Белокопитово към Буховци. За участъкът има сключен договор за инженеринг, като в момента се извършва допроектиране. Тази седмица на експертен съвет в АПИ е приета разработката по участъка, след което предстои издаване на разрешение за строеж, допълни Нанков.
„До 15 дни започва обществената поръчка и за изграждането на най-тежкия участък от автомагистрала „Струма“ – между Крупник и Кресна, през Кресненското дефиле, който включва тежки инженерни съоръжения“, съобщи регионалният министър. Процедурата ще бъде в две обособени позиции, като и двете ще бъдат за изработване на технически проект и строителство.
Първият участък ще бъде дълъг 13,2 км, ще започва на около 80 м след пътен възел Симитли – Разлог и ще свършва след пресичане с пътя „Стара Кресна – Ощава“. Той ще включва три пътни възела, 10 виадукта с обща дължина 3,5 км, надлези и подлези, както и три тунела. От него ще започва следващият участък, който ще бъде с дължина 10,4 км и ще се влива в обходния път на Кресна. 5,55 км от него ще бъдат изпълнени като част от проекта. Той включва още един пътен възел, 11 виадукта с приблизителна дължина 5 км, 9 надлези и подлези, както и 4 тунела. За нормалното функциониране и експлоатация на тунелите е предвидено да бъдат изградени съответните инсталации и системи – пожароизвестителни, водоснабдителни, вентилация, електроснабдителни, осветителни, за управление на движението и др. Двата участъка на пътя ще бъдат с по две ленти за движение с ширина 3,5 м, водещи ивици по 0.25 м и два банкета с ширина 1.5 м. На места ще бъде изградена и трета лента за товарни автомобили, според характеристиките на терена.
Във връзка с археологическите разкопки на Скаптопара МРРБ и АПИ ще се съобразят с решението на експертите по културно-исторически находки, категоричен бе регионалният министър. „Хубаво е, че беше магистралата, за да се открие градът“, коментира още Нанков и добави, че към момента за археологическите разкопки там са осигурени почти 2 млн. лева европейски средства по Оперативна програма “Транспорт”.
{module [180]}