Министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова проведе работно заседание с ръководствата на Агенция пътна инфраструктура (АПИ) и Дирекция за национален строителен контрол (ДНСК) заради катастрофата на автобуса на АМ „Струма“, съобщиха от МРРБ.
По разпореждане на регионалния министър е сформирана работна група, която в 5-дневен срок, след като бъде допусната до мястото на катастрофата, да направи оглед и да провери настилката, пътните знаци, ограничителните системи, хоризонталната маркировка.
След това ще се изготви доклад за състоянието на участъка и ще се прецени какви мерки ще бъдат предприети за възстановяването им.
В нощта на 23 ноември на км 31+900 на автомагистрала „Струма“ се запали автобус с македонска регистрация. Загинаха 46 човека, сред които 12 деца.
„Участъкът на магистралата има множество проблеми, цяло лято там са ремонтирани дупки“, каза пътният експерт Диана Русинова пред бТВ.
„Не бих приел никакъв вид спекулации, че участъкът на магистралата, дупки или неравности са нещото, което е било от значение в този инцидент. От видимата картина по-скоро е друга причината“, каза Стефан Янев на брифинга в Министерския съвет.
Една от версиите е, че автобусът се е ударил в мантинелата и най-вероятно след това се е запалил.
След като поискаха политическа отговорност, от ГЕРБ обявиха, че въпросният участък от АМ „Струма“ е проектиран и строен между 2002 и 2004 г., според тогавашните изисквания, а министър на регионалното развитие е бил Асен Гагаузов от БСП.
„Участъкът е строен според тогавашното законодателство. Трябва да припомним, че нормите за проектиране на пътища и автомагистрали бяха осъвременени преди две години и то по немски образец. Старата наредба е от 1987 година, тоест участъкът е проектиран и строен по съветски тип. В съществуващата наредба не се допускат наклони и виражи, които са повече от шест градуса. Сега не би се построила по такъв начин. Вместо да се занимават с изборите на Радев, сегашното ръководство на министерството и всички агенции, да бяха подготвили републиканската пътна мрежа за зимния сезон“, каза Александър Иванов от ГЕРБ. Той не коментира защо при десетилетното управление на Бойко Борисов не са предприети действия за корекции на пътното платно.