Proba-V на Европейската космическа агенция (ЕКА) вече в продължение на две години следи земната растителност. Успоредно с това сателитът е успял да засече 25 милиона позиции на над 15 хиляди различни летателни апарати. До сега не е била регистрирана техническата възможност за наблюдение на въздушния трафик от сателитите в орбита на Земята. Тони Деловски от Германската космическа агенция разясни, че покритието на един сателит не е голямо, но с група сателити може да се покрие земното кълбо. Proba-V работи 24 часа в денонощието, с изключение на периодите за поддръжка и обновяване.
На борда на спътника, с размер един кубичен метър, има системи за провеждане на няколко изследвания заедно с камерата за наблюдение на промените в растителната покривка на Земята. Технологията за засичане на сигналите, чрез които самолетите изпращат информация за скоростта, позицията и височинатав рамките на системата ADS-B, е заложена от Германската космическа агенция и люксембургската компания SES. Предвижда се всички летателни апарати, навлизащи във въздушното пространство на Европейския съюз да бъдат оборудвани с уреди за излъчване на такива сигнали.
Проектът е насочен към районите, където няма радари и има по-интензивен въздушен трафик. При местата с радарен обхват диспечърите могат прецизно да управляват самолетите при разстояния между тях от 5.5 до 9 километра. За регионите като Атлантическият океан тези параметри трябва да са 10 пъти по-големи, достигайки до 93 километра. Космическата технология за засичане ще позволи намаляването на разстоянието между самолетите и увеличаване на глобалния въздушен трафик като в същото време ще подобри безопасността.