Неправителствената организация Грийнппийс се ангажира вече да не разпространява фалшиви пресдосиета с логото на германския автомобилостроител Фолксваген, които природозащитниците изпращали до журналисти, отразяващи автомобилния сектор, за да ги запознае с екологични проблеми.
Трикът, използван от еколозите, спамваше стотици журналисти с фалшиви брошури, оспорващи обявеното намаление на консумацията на гориво при гамата Голф и упрекващи Фолксваген, че вече не прилага при серийното производство технологиите за икономия на гориво. Това накара Фолксваген да подаде съдебна жалба срещу екологичната организация, с искане да спре разпространението на тези досиета.
При откриването на международното автомобилно изложение в Париж Грийнпийс внесе смут на пресконференцията на германския автомобилостроител, издигайки плакат с надпис: „Фолксваген ни задимява“ над щанда на компанията, след което пусна димка под един от автомобилите с тази марка.
През юни Грийнпийс поде кампания срещу „вредното въздействие“ на най-големия европейски автомобилостроител върху околната среда. Според неправителствената организация Фолксваген оказва с всички сили натиск за понижаването на нормите в бъдещото европейско законодателство за изхвърляния от превозните средства въглероден диоксид.
Официално обаче точно екологията и алтернативните източници на енергия бяха основните тенденции на Международното автомобилно изложение в Париж. На автосалона са представени над 100 световни и европейски премиери. Тържественото откриване беше помрачено и от демонстрациите на работници от френски автомобилни заводи. Около 350 членове на профсъюза на „Форд“ организираха пред входа на изложбения център на Порт дьо Версай митинг под наслов „Спасете работниците“. Десетки служители на френския автомобилостроител Пе Ес А Пежо-Ситроен проникнаха в една от изложбените зали и започнаха да скандират лозунги срещу плановете на групата да уволни 8000 души до 2014 г.
В парижкото изложение участват над 270 световни автомобилостроители от повече от 20 страни.
За да привличат инвеститори и купувачи, производителите активно влагат пари в развитието на зелени технологии. На изложението в Париж е представена таблица, показваща в какъв клас на енергийно потребление попада съответният автомобил – от най-енергоемкия, обозначен с червена латинска буква G, до най-икономичния, обозначен със зелено А.